Szervezett óvodai tanulási tevékenységek tervezése. (BTF 1995.)
Segédlet az óvodai matematikai nevelés metodikájához. (Coménius Bt. Pécs, 1997.)
Az óvodai tanulás metodikai változásai (Tudományos Közlemények. ÓTE. Győr, 1999.)
A pedagógus és hatásrendszere (Kisgyermeknevelés 2000. 2. évf. 2. szám)
Gyermeki szükségletek – gyermeki jogok – pedagógus kötelességek
(ÓVI, 2000. F. 1.1. fejezet)
A tanulási tevékenységek szabadsága.
(Hajdúböszörmény, Tudományos Közlemények, 2001.)
A gyermek érdeke mindenekfelett – gondolatok az óvoda nevelési elveiről.
(ln: Óvodai Nevelés 2001. 4. szám)
Tanulási motívumok kialakulása és fejlődésének elősegítése a jelen kor oktatási eredményeinek tükrében, Ezredforduló, műveltségkép, kisgyermekkori nevelés.
(Trezor Kiadó, Budapest, 2001)
A gyermeki szabadságérzet biztosítása az óvodai tanulási folyamatban.
(Kisgyermeknevelés, 3. évfolyam 1. szám)
A tanulás tartalmának integrálhatósága. (Baja, Tudományos Közlemények, 1999.)
A gyermek érdeke mindenekfelett áll!… Gondolatok az óvoda nevelési elveiről
(ln: Óvodai Nevelés 2001/4.)
A gyermeki játék és a tanulás.
(Kisgyermeknevelés 4. évfolyam 3. szám 12-20. old.)
A játék tudatos felhasználása a tanulásban.
(Kisgyermeknevelés 4. évfolyam 4. szám 2-9. old.)
Óvodapedagógiai kislexikon I. A helyes gondolkodásra nevelés logikája.
(ELTE TÓFK, 2003.)
Óvodapedagógiai kislexikon II. Az óvodai tanulás. (ELTE TÓFK, 2003.)
A tanulás tartalmának integrálódása. (ln: Tudományos Közlemények. /Baja 1999.)
Az óvodai tanulás metodikai változásai. (ln: Tudományos Közleményekben.
Győr, Apáczai Csere János tanítóképző Főiskola1999.)
A gyermek jogai. (ln: Óvoda Vezetésismeretek. 2000.)
A környezeti nevelés pedagógiai alapjai. (ln: A környezeti nevelés pedagógiai és pszichológiai alapjai. Kanczler Gyuláné (szerk.). Bp., ELTE TÓFK, 2001.)
Tanulási motívumok kialakulása és fejlődésének elősegítése a jelen kor oktatási redményeinek tükrében. (ln: Ezredforduló, műveltségkép, kisgyermekkori nevelés.
/192-200. Budapest, Trezor Kiadó 2001.)
Példa a személyes bánásmódról. (ln: Óvodai Nevelés 2001/10. szám, 330. oldal.)
Jövőnek nevelünk - értékek a nevelésben.
(ln: Kisgyermeknevelés. 2001. /3. szám, 3 oldal.)
A gyermek érdeke - gondolatok az óvodai nevelés elveiről.
(ln: Óvodai Nevelés. 2001/4. szám, 8 oldal.)
Egy felmérés tükrében az óvodai matematikáról I. (ln: Óvodai Nevelés. 2001./11. szám,)
Egy felmérés tükrében az óvodai matematikáról II.
(ln: Óvodai Nevelés. 2002./ 5. szám, 229. oldal.)
Egy felmérés tükrében az óvodai matematikáról III.
(ln: Óvodai Nevelés. 2002./7. szám, 229. oldal.)
A tanulási tevékenységek szabadsága.
(ln: Pedagógiai Közlemények. /Hajdúböszörmény 2001.)
A szülő és a nevelő lehetőségei a gyermeki érzelmek alakításában.
(ln: Perlai Rezsőné: Mindig tudod, mit érez a gyermeked? Fabula Humán Szolgáltató Bt., 2002.)
A személyes bánásmód fontossága az óvodában.
(ln: Gyermeknevelés - Pedagógusképzés. Budapest Trezor Kiadó 2002. 89. p.)
Hová bújt a matematika? Hogyan szerez az óvodás gyermek tapasztalatokat?
(ln: Óvodapedagógusok Konferenciája. Janurik Tamás szerk., Dr. Kecskeméti Főiskola, 2003.)
A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában (1. kiadás 2001; 2. kiadás 2003;
3. kiadás 2007; Fabula Humán Szolgáltató Bt.)
Nehéz kimutatni a szeretetet? - Egy eset kapcsán az óvodapedagógus feladatairól.
(ln: Óvodai Nevelés. 2003. szeptember 252-258 p.)
Egy példa kapcsán az óvodapedagógus feladatairól.
(ln: Óvodai Nevelés. 2003.szeptember)
Személyes bánásmód az óvodai nevelésben.
(ln: Berettyóújfalu Pedagógiai Napok előadásának cikké formált változata. 2003.)
Gondolatok egy átélt élmény kapcsán. (ln: Perlai Rezsőné: A család és az óvoda kapcsolata,
különös tekintettel a cigány gyermekek nevelésére. MOE, Budapest, 2003.)
Minőség másképpen. (ln: Óvodai Nevelés. 2002./ 7.szám, 240. oldal.)
A gyermeki szabadságérzet biztosítása az óvodai tanulási folyamatban.
(ln: Kisgyermeknevelés. 3 évfolyam/1.szám)
A pedagógus és hatásrendszere. (ln: Kisgyermeknevelés. 2. évfolyam 2. szám)
A gyermeki játék és tanulás I. rész: A játék jellemzői és szükségletkielégítő szerepe.
(ln: Kisgyermeknevelés.4/3.)
A gyermeki játék és tanulás II. rész: A gyermeki játék tudatos felhasználása a tapasztalatszerzésre.
(ln: Kisgyermeknevelés.3/4.)
Befogadás - avagy beszoktatás. (ln: Óvodai Élet c. folyóirat 2002. októberi szám)
A vegyes életkorú csoportokról pro és kontra I.
(Óvodai Nevelés folyóirat 2004/3. szám 86-89.)
A vegyes életkorú csoportokról pro és kontra II.
(Óvodai Nevelés folyóirat 2004/4. szám)
Matematika játékosan 5-7 éveseknek
(ln: Tág a világ. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.)
A tanulás értelmezése az óvodában
(ln: Óvodavezetők kézikönyve XI. kötet. Okker Kiadó 2005.)
Projekt módszer az óvodában (ln: Tág a világ. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.)
Az iskolába lépés lélektana a gyermek, az óvodapedagógus, a szülő és a tanító szemszögéből. (ln: Márkné Ettinger Zsuzsanna (szerk.): Interaktív közoktatás.
XII. Soproni Logopédiai és Pedagógiai Napok. Sopron, 2006. 100-113. old.)
Pedagógiai eljárások a „másság” elfogadásáért.
(Óvodai Nevelés, 2006. 10. szám, 347. old.)
Projekt módszer az óvodai nevelésben. (ln: Óvodai Nevelés 2007. 8. szám 260. old.)
Kihívás. (ln: Óvodai Nevelés 2007. 9. szám)
Differenciálás.
(ln: Tevékenységközpontú óvodai program. Fabula Humán Szolgáltató Bt. 2007. 13. old.)
Játék és tanulási tevékenység. (ln: Tevékenységközpontú óvodai program
Fabula Humán Szolgáltató Bt. 2007. 52-66. old.)