Tiszta típusú tevékenységek:
játék, mozgás, mese, verselés, kézimunka, környezeti nevelés, matematikai tevékenység, munka jellegű tevékenységek
Ilyen esetben a tanulás tartalma külön-külön tevékenységben jelenik meg, közöttük a tartalmi kapcsolat nincs kimunkálva.
Komplex tevékenység: olyan tevékenység, amelynek összetettsége abban rejlik, hogy többféle fejlesztési terület, tevékenység, tevékenységi forma, műveltségtartalom kapcsolódik egymás után össze, tartalmi kapcsolatuk alapján, miközben mindegyikük megőrzi sajátos, önmagára jellemző struktúráját.
J egyik tevékenységből a másikba való átvezetés
Az ilyen esetben az egyes tevékenységek tartalmi kapcsolata alapján amennyiben adódik az átvezetés lehetősége, akkor megvalósul.
Például: mozgás, mindennapi testnevelés alkalmával az állatok mozgását utánozzuk (békaugrás, fókamászás, mackójárás, nyuszi-ugrás, sánta róka, pókmászás, …), s pihenésképpen beszélgetünk a megjelenített állatok életfeltételeiről.
J egyik tevékenységbe beleágyazódika másik tevékenység akkor, amikor a tartalom szerint erre alkalom, lehetőség nyílik (például: játékba a mozgás, vagy a matematika, vagy környezeti nevelésbe a mozgás…)
Például: pillangókat nyírunk, színezünk, közben időt szakítunk A három pillangó című mese előadására. Ilyenkor vizuális tevékenységbe ágyaztuk a mesét.
Más esetben a környezeti nevelésbe is ágyazható a mese akkor, ha a tavaszról való beszélgetés közben szó kerül a virágokról és a tulipánról, és ennek kapcsán meséljük el A három pillangó című mesét.
J valamely élménybe, témába, eseménybe vagy bármely elfoglaltságba való olyan jellegű beleágyazódás, amely többféle tevékenység egymásutánját is lehetővé teszi
Például: A tavasz kapcsán ellátogatunk a virágpiacra. Vásárolunk tavaszi virágokat is, tulipánt, szegfűt, hóvirágot, jácintot…. Másnap reggel a vázában illatozó virágok fogadják a gyermekeket, akik inspirálva érzik magukat a virágárus játékra. Elrendezzük a virágokat sokféle szempont szerint (matematika), majd megbeszélhetjük azt, ahogy célszerű gondozni (környezeti nevelés). Ha elfogyott a virág, készíthetünk papírból hajtogatással, vagy más technikával (kézimunka), énekelhetünk és játszhatunk Fehér liliomszál…, Bársony ibolyácska…, sőt majd elmesélhetjük A három pillangót is. Eközben ki játszik, ki kézimunkázik, ki mesét hallgat.
Integrált tevékenység: az óvodapedagógiábanezen a néven illethető az olyan gyermeki tevékenység, amelyben egy műveltségi területhez kapcsolódó tevékenységbe beleolvad/nak/ egy -/több/ műveltségi területhez kapcsolódó tevékenység/ek/, miközben alárendelődik /alárendelődnek/ annak, és struktúrájuk / elvesztik önállóságukat az egész struktúrájának erősítése érdekében. Például: egy munkatevékenységbe integrálódott természetismereti tartalom.
Az óvodapedagógiában a külső világ tevékeny megismerése, mint óvodai tevékenységforma sugallja az óvodapedagógus számára a matematikai és a környezeti tartalmak egységes egészként, integrált tevékenységként való megjeleníthetőségét.
- játékba integrált tanulási tevékenység (boltos játékba matematika: fizetés, áruk válogatása, megmérés)
- munka jellegű tevékenységbe integrált tanulási tevékenység (például: kerti munkába matematika: ágyáskijelölés, kimérés)
- valamilyen tanulási tevékenységbe egy másik tanulási tevékenység integrálása (például: mozgásba matematika: pár, irányok, dobások száma, Hányat fogott meg?)
- kirándulásba, sétába integrált valamilyen tanulási tevékenység (például: környezeti nevelés, éneklés, mozgás)
- témába integrált tanulási tevékenység (például: A kenyér, Az állatok... A kenyér: benne rejlik a búzáról, a lisztről, az aratásról, a nyárról, az emberek munkájáról, a mennyiségekről, a mérésről,… adódó tartalmak megjelenítése)
- hagyománykörbe integrált tanulási tevékenység (például: farsangozásba táncolás, éneklés, verselés, álarc készítés, jelmezkészítés)
- ünnepkörbe integrált tanulási tevékenység (például: Húsvét , tojásfestés, díszítés, vonalak, pontok, körök)
- élménykörbe integrált tanulási tevékenység (például: Új mászókát kaptunk! Mozgás, matematika, környezeti nevelés, egészséges életmód)
- szükséglet-kielégítésbe integrált tanulási tartalom (például: mozgásszükséglet kielégítésekor egészséges életmód, matematika)
- gondozásba integrált tanulási tartalom (például: fogmosáskor fogkrém mennyisége, egészséges életmód)
A fenti megjelenítés azt kívánja szemléltetni, hogy a karika a lehetséges keretet jelenti, amibe integrálható az alkalomnak megfelelő tanulási tevékenység(ek) tartalma.