Megsegítés lehetőségei: megelőzés, kezelés, korrekció
járás, futás, mászás, úszás, sok mozgás, célba-dobások, kugli-játék, ugróiskola, karika-dobálás, rajzolási lehetőség, gyurmázás, vágás, papírhajtogatás, puzzle-játékok, festés, barkácsolások, rajzolások
Magatartás – viselkedés területén:
· Testi szükségleteinek, igényeinek kielégítése;
· Sajátos lelki igényeinek kielégítése:
- Lelki biztonság megadása, biztosítása
- Szeretet, feltétel nélküli szeretet, érdem nélkül, úgy, hogy érezze is
- Bátorítás, ösztönzés, megértés, elfogadás
- Önérvényesítő törekvések megtámogatása, ésszerű, belátható korlátok
Gondolkodás és beszéd területén:
· Érdeklődés a gyermeket érdeklő dolgok iránt,
· Érdeklődésének kielégítése,
· Sok-sok beszélgetés, választékos kifejezéssel, jól artikulálva, érdekes dolgokról, iskolai emlékekről, szokásokról, eszközökről, használatukról;
· Együttes élmények, séták, mozi, kirándulás, együtt-játszás, együttes munkálkodások,
· Mese este is, képeskönyvek nézegetése, beszélgetés, provokatív kérdések