l Az összes napirendi tevékenység során biztosítva legyen a differenciált, személyes bánásmód a gyermeki igények figyelembevételével:
· spontán és szervezett tevékenységekben
· udvari, csoportszobai tevékenységekben, (séta, kirándulás során is)
· a szabad játék, a gyermekek által kezdeményezett és az irányított játék során
· a tevékenységek teljes folyamatban érvényesüljön (előkészületek, szervezés, lebonyolítás, utómunkálatok)
l A pedagógiai hatás az egész gyermeki személyiségre hasson(testi, lelki –értelmi, érzelmi, akarati -, szociális személyiségszférára)
l A tevékenység során a gyermek számára az önmegvalósítás lehetőségét kínálja
l Humanisztikus gyermekszemlélet érvényesüljön: bizalom a gyermek iránt, tisztelet, elfogadás, megértés, a szabad választás (eszköz-, hely-, időtényezők, kivitelezés, kipróbálás, szervezés, társigény…),
l Differenciálás pedagógiai funkciói érvényesüljenek
*a különbözők közel azonos fejlettségi szintre való eljuttatása minden területen (mennyiségi differenciálás)
*az előzőekre építkező, annak meghosszabbítása (minőségi differenciálás), az egyéni képességek kibontakoztatása (egyéni irányultság, adottságok, hajlamok kibontakozása, tehetség gondozása)
Egymást feltételezik!